מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

חלום על מעלית – מה הפירוש שלו

חלום על מעלית – מה הפירוש שלו?

אין אדם שאינו חולם. חלומות הם חלק כמעט בלתי נפרד מהלילה שלנו, ויש כאלה שאפילו חולמים במהלך שינה קצרה במהלך היום. בתקופה הקדומה, ההתייחסות לחלום הייתה שונה מעט מהיום – מעין מסר נבואי שניתן ליחידי סגולה ונועד להזהירם או לרמז על הבאות. כך, לדוגמה, חלום אחד הציל את מצרים: פרעה שחלם על פרות שמנות ורזות, ויוסף שגילה לו את פשרו: צפויות שבע שנים טובות ושבע שנים רעות למצרים. הפעם נתמקד בחלום על מעלית – עולה, יורדת או נופלת. מעלית בחלום, מה משמעותה?

אז מהי המשמעות של מעלית בחלום?

בימי קדם ,המקבילה של חלום על מעלית הייתה סמל אחר אותו אנו מכירים גם מהתנ"ך – סולם. עליה בסולם או ירידה ממנו סימנו עליה או ירידה ברמה המטאפורית. כיום, אנו משתמשים במעלית על מנת לעלות ולרדת קומות במבנים שונים, ולכן לעתים גם התת מודע ישתמש בסמלים ובאובייקטים אותם אנו רואים בחיי היומיום. עליה וירידה במעלית יכולים להיות קשורים במידה רבה לעליה ולירידה באספקטים שונים בחיים. לרוב נראה כיוון אחד בלבד בחלום על מעלית. אז מה מסמן כל כיוון?

חלום על מעלית עולה

לחלום על מעלית עולה קיימים מספר פירושים אפשריים. על פי הקבלה, מעלית עולה יכולה לסמן עלייה ברוחניות והתחברות לרמות גבוהות יותר של תודעה. מעלית עולה יכולה לסמן גם שינוי צפוי בהתקדמות בתחומים שונים כמו רווחה כלכלית, התקדמות בעבודה או התקדמות בלימודים. חלום על מעלית עולה נפוץ בדרך כלל לפני שינוי משמעותי בחיים, ועשוי אפילו להעיד על חרדה קלה ובלתי מודעת מהתקדמות ונסיקה מהירה מעלה.

חלום על מעלית יורדת

חלום על מעלית יורדת יכול להתפרש גם כן למספר כיוונים. על פי הקבלה, בדומה לחלום על ירידה בסולם, חלום על מעלית יורדת עשוי לסמל ירידה ברוחניות וחיבור לצד החייתי והגשמי יותר. כמו כן, ירידה במעלית יכולה גם לסמן מעבר למצב תודעתי אחר וחיבור עם התת-מודע (המחשבות הנמצאות "מתחת" לרמה המודעת). בחלום על מעלית יורדת ישנה משמעות לקצב התקדמות המעלית. מעלית בחלום שיורדת ללא שליטה היא למעשה מעלית נופלת, אשר על הפירוש שלה בחלום נסביר כעת.

חלום על מעלית נופלת

מבחינה פסיכולוגית, חלום על מעלית נופלת מעיד בעיקר על מצבו הנפשי של החולם. חלום על מעלית נופלת עשוי להעיד על חשש מחוסר שליטה או משינוי של רמת החיים, של מקום המגורים או של הסטטוס הכלכלי. מעלית שנופלת ונעצרת באמצע הדרך מעידה לעתים על מצבו הפיזי של האדם החולם, ואפילו על עצירה רגעית של הנשימה בזמן השינה. חלום על מעלית נופלת עשוי להיות דרכו של הגוף להודיע לנו שאינו מקבל אוויר לרגע ושעלינו "להאט את הקצב". יש החולמים שאינם נופלים עם המעלית, אלא שהתרחשה תקלה כלשהי במעלית, והיא נתקעה. מהי משמעותו של חלום זה? על כך נסביר כעת.

תקועים במעלית

מצב בו אדם חולם שהוא תקוע במעלית יכול להעיד על מצב של תקיעות בחיי היום יום או על חרדה סמויה מסיטואציה כלשהי. חלום על מעלית תקועה, כאשר החולם מחולץ במהלך החלום, מפורש לרוב בקונוטציה חיובית – מדובר בשחרור "תקיעות" מחשבתית או בהתגברות על אתגר מיוחד, והכנה לשלב הבא בחיים.

אם כך, חלום על מעלית אינו מסתכם בפירוש אחד ויחיד. מעלית בחלום עשויה להופיע במגוון צורות שונות, כאשר לכל אחת פירוש שונה. בכל מקרה, אל תפסיקו לחלום .

תפריט נגישות