מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

כל מה שצריך לדעת על התקנת מעלית בבית משותף

כל מה שצריך לדעת על התקנת מעלית בבית משותף

החוק הישראלי קובע שכל בניין חייב במעלית, איך ישנם בניינים אשר נבנו לפני החוק הנ"ל, וכעת ישנה מגמה הקוראת להתקנת מעליות גם בנכסים אלו. התקנת מעלית בבית מגורים ותיק היא פרויקט יקר הגורמת גם לרעש ואי נוחות, אך כוללת גם יתרונות כמו עליה בערך הדירה וחיזוק של יסודות הבניין.

אבל לפני שאתם ניגשים להתקין את המעלית בבית המשותף, ישנם כמה דברים שצריך לזכור כדי להימנע מאי נעימות ושאר מרעין בישין. במאמר זה, נרחיב על מה חשוב לדעת לפני שעושים את הצעד באופן סופי.

הסכמת הדיירים

התקנת המעלית יכולה להיות כרוכה באי נעימות לחלק מהדיירים, ולכן עלולה להתעורר התנגדות מצידם. לפיכך, חשוב שתהיה שקיפות מלאה בנושא בנייה והתקנת המעלית, כדי לשמור על שלום הבית בין דיירי הבניין.

כדאי להיערך מראש ולקיים אספת דיירים כוללת בה כל דייר יוכל להצביע בעניין התקנת המעלית.

אין צורך בהחלטת פה אחד, אך יש צורך בהסכמה של לפחות שני שליש מהדיירים בכדי להתחיל בתהליך בניית המעלית, ופנייה לוועדת התכנון והבנייה.

התאמת המבנה

כפי שצוין קודם, ישנם מבנים שתוכננו לפני שהמעלית נהפכה לסטנדרט, ולכן נדרש במקרים רבים לבצע גם שינויים במבנה ובחלל המדרגות בכדי שייווצר די מקום לפיר המעלית.

לכן, חשוב מאוד לשכור חברת מעליות מקצועית שתוכל לבצע את התוכנית לפי תכנון המהנדס.

לברלינר מעליות יש פתרונות גם לבניינים ללא מקום לבניית חדר מכונות, במקרים שאין מקום לחדר מכונות אפשר להתקין מעלית הידראולית מעלית זו אינה צריכה חדר מכונות בזכות טכנולוגיה חדשנית.

המהנדס צריך להיות בעל הכשרה מתאימה, ויש לוודא שהתוכנית שהורכבה קיבלה את כל האישורים מחברת התכנון והבנייה. מומלץ בחום שלא לזלזל בעניין זה, מכיוון שתוכנית לא מתאימה או התקנה לקויה של המעלית  יכולה לגרום לנזקים ברכוש או גרוע מכך לנפגעים בנפש, מהן יש להימנע בכל מחיר.

אז מי יישא בעלויות?

לפי החוק, בעלי הדירות המחליטים על התקנת המעלית יישאו בתשלומים, בעוד שבעלי דירות הקרקע לא ייקחו חלק בתהליך ההתקנה (גם אם הם הצביעו בעד התקנת המעלית) עקב חוסר שימוש או שימוש לעיתים רחוקות, בעוד רוב התשלום יתחלק בעלי הדירות בקומות הגבוהות.

דייר שלא הסכים לבניית המעלית, אינו מחויב להשתתף בהוצאות – אך התנגדותו למעלית חייבת להיות ברורה לכל.

חשוב לציין שכלל הדיירים מחויבים לשלם על הוצאות התחזוקה השוטפות.

התקנת מעלית שבת

לסיכום

התקנת מעלית בבניין דירות ישן יכולה להביא לעלייה בשווי הנכס ואיכות החיים של הדיירים, אך היא מצריכה תכנון רב וקפדני המתחיל בהסכמת הדיירים וממשיך באישורי וועדה ותכנון. לכן, חשוב שחברת המעליות תהיה אמינה ומקצועית ותוכל לבצע את העבודה במהירות וקפדנות תוך שמירה על חוקי הבנייה

חברת ברלינר הינה בעלת ניסיון של מעל ל-30 שנה בהתקנת מעליות במסגרת תמ"א 38 ומציעה פתרונות מתקדמים בהתקנת מעליות בכל סוגי הבניינים – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם כדי לשדרג את הבניין שלכם לנוח ושווה יותר מאי פעם!

מוזמנים ליצור קשר ללא התחייבות: 052-7208866 חגית או במייל: HAGIT@BERLINERLTD.CO.IL

תפריט נגישות