מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

איטום פיר המעלית – כל מה שצריך לדעת

איטום פיר המעלית – כל מה שצריך לדעת

המעלית מהווה מבנה המורכב מאינספור חלקים, שלכל אחד מהם תפקיד חשוב באותה המידה בבטיחות הנוסעים וכן של דיירי המבנה כולו. עם זאת, אחד החלקים החשובים ביותר הינו פיר המעלית. מדובר בבסיס של הקונסטרוקציה המורכבת הזאת, שממנו המעלית מתחילה ומסיימת את דרכה. מכיוון שמדובר במבנה סגור הממוקם בדרך כלל מתחת לפני האדמה, יכולים להתרחש בו שינויים שעשויים לגרום למצבי סיכון של ממש.

שינויים אלה הם בלתי נראים כמעט, והם מתרחשים בהדרגה לאורך זמן רב. מכאן, שאם לא תדאגו למנוע אותם מבעוד מועד – יכול להיגרם אסון של ממש. לכן חשוב מאוד לבצע איטום של הפיר בזמן ואף לחדש אותו מפעם לפעם לצורך יצירת בסיס איתן, מוצק ובטיחותי למבנה המעלית כולו.

מהן ההשלכות של היעדר האיטום של פיר המעלית?

פיר המעלית נמצא באזור שגורם לו להיות חשוף לשינויים קיצוניים במזג האוויר – קר בחורף וחם בקיץ. שינויים אלה יכולים להביא להתרחבות של הבטון בתוך פיר המעלית. הלחות המצטברת עלולה ליצור סדקים בקירות ולגרום ביום בהיר אחד לקריסה מלאה של הפיר כולו. בנוסף, משום שמדובר בבסיס שנמצא בחלק התחתון של הבית, כל נזילה שמתרחשת בכל קומה מקומות הבית מגיעה בסופו של דבר לשם. עם זאת, חשוב מאוד לקחת בחשבון שאת הליך האיטום יש לבצע בשילוב עם חברת המעליות. סביר להניח שאתם שואלים את עצמכם – על מי מוטלת האחריות לבצע את האיטום – עליכם או על החברה? בסך הכל – מדובר באחריות של החברה, אך בתחום זה יכול להיווצר מצב של גרירת רגליים, ובסופו של דבר מדובר בסיכון של הדיירים. לכן, אם האיטום לא התבצע לפחות מדי שנתיים, חשוב לקחת אחריות ולוודא שתהליך זה יתבצע באופן מידי.

כיצד נעשה איטום פיר המעלית?

הסיבה לכך שמומלץ לבצע את התהליך הזה בשיתוף עם חברת המעליות הינה שהיא מסוגלת לנהל את התהליך בצורה שלא תפגע בשום דרך בתפקוד של מנגנון המעלית. כמו כן, חשוב מאוד להשבית את המעלית מפעילות ליומיים לפחות, עד שחומר האיטום יתייבש לגמרי. חשוב לתלות מודעות המעדכנות מראש על ביצוע האיטום, ואם מדובר בבניין גדול עם כמה מעליות, עדיף לבצע איטום לכל פיר באופן נפרד, על מנת לא להשבית את המבנה לגמרי.

מדובר בהנחיות דומות לבניינים מסחריים וציבוריים כאחד, בעוד האחריות לבצע את ההתקשרות עם חברת המעליות מוטלת על ועד הבית או על הנהלת המוסד הממוקם בתוך הבניין. תהליך האיטום מתבצע באמצעות כיסוי של שטחי הפיר הפנימיים והחיצוניים במספר שכבות של צבע בעל יכולות איטום. חשוב מאוד להקפיד על השלב המקדים בתהליך שהוא בדיקה של כל הקירות, יישור של סדקים וחריצים ומילוי שלהם, ליצירת קיר כמה שיותר אחיד.
לסיכום, הליך האיטום של הפיר הינו שלב חשוב מאוד בתחזוקה הכללית של המעלית. הקפדה על ביצועו בזמן תאפשר לשמור על הבטיחות של הנסיעה במעלית ועל ביטחון כל האנשים הנמצאים במבנה.

תפריט נגישות