מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

איך מבצעים תחזוקת מעליות נכונה

מה המשמעות של תחזוקת מעלית ?

התפקיד של מעלית זה לעלות ולרדת בין הקומות, להביא אותנו לקומה אליה אנחנו חפצים להגיע בבטחה.איך אנחנו מוודאים שהמעלית במבנה עובדת כפי שהיא אמורה לעבוד? אנחנו צריכים לעשות בדיקות תקופתיות שונות. הבדיקות הללו מוכתבות על ידי החוק והמועצה לצרכנות. בדיקות מעלית נערכות כל חצי שנה. לשם ביצוע הבדיקה, עלינו להקפיד על תחזוקה נכונה ולהסתייע באנשי מקצוע מנוסים ומומלצים.

במי נסתייע כשיש צורך לתקן מעלית?

ישנם טיפולי תחזוקה אשר מהווים פעולות מנע כדי למנוע תקלות, וישנן פעולות שגרתיות אשר מתבצעות על פי הוראות היצרן.

במאמר זה תמצאו את כל המידע החשוב אותו אתם צריכים כדי למנוע תקלות במעליות ותיקונן.

בתקופה הזאת, כמעט ולא בונים מבנים ללא מעלית, אלא אם כן מדובר במבנים נמוכים בעלי קומה אחת. כיום, אפילו במבנים דו קומתיים מותקנת מעלית, גם בישובים שאינם עירוניים. כשישנה מעלית המותקנת במבנה, הקפדה על תחזוקה מהווה גורם מכריע בשמירה על התפקוד התקין של המעלית לאורך זמן.

צריכים לעשות טיפולים תקופתיים ובדיקות תקינות תקופתיות. בבדיקות הללו אנחנו מקדימים ונותנים חיסון למעלית כך שלא יהיו לה חולאים, מחליפים מרכיבים שונים על פי הוראות היצרן וגם לפי שחיקתם, וכמובן לא צריך לחכות שחלקים יתבלו סופית.

בכל מקרה בו יש ספק בטיחותי מחליפים את הרכיב. חברת מעליות מומלצת בעלת ניסיון, לעולם לא תמתין עד שחלקים במעלית יתבלו. מעלית כמו מכונית ומטוס דורשת טיפולי תחזוקה שוטפים כיוון שתקלה קטנה, כבל שנקרע, יכולים להיגרם באסון. מדובר על חייהם של אנשים ובטיחותם.

תקני בטיחות של מעליות:

בין אם מדובר בהתקנתו של מעלון במבנה, בדיקת תקינותו של מעלון או מעלית רגילה, תמיד יהיה צורך להסתייע בחברות המספקות שירות התקנה ותחזוקה למעליות. חברת מעליות מומלצת ומנוסה עובדת על פי פרוטוקול טיפול במעליות. לכל מעלון ומעלית יש פרוטוקול טיפול, כמו ספר רכב בו רשום מה צריך לעשות. 

החברה תבצע את כל הטיפולים הנדרשים במעליות, מעלונים וכדומה. במידה

ומדובר בבניין חדש בו הותקנה לאחרונה מעלית חדשה, חשוב לדעת ולוודא עם ספק המעלית כי המעלית אכן עומדת בתקני הבטיחות הרלוונטיים המחייבים הנדרשים על פי החוק.

כשמדברים על תקני בטיחות של מעליות מסוגים שונים, הכוונה היא שעל המעלית לעמוד בתקן 2481 .לאחר בדיקה בליווי מומחה מורשה מטעם מכון-התקנים הישראלי, יוחלט באם המעלית תקינה או שמא היא זקוקה לתיקונים כלשהם.

בדיקה תקופתית של מעלית מצילה חיים!

זאת לא אמירה סתם. זאת עובדה, כמו שהברקסים ברכב צריכים להיות מוחלפים, כך צריך להחליף רכיבים של המעלית, וחשוב לזכור כי הבדיקה התקופתית של המעלית במבנה אינה נתונה לשיקול דעתם של המתגוררים בבניין מגורים או העובדים במשרד רב קומתי. באחריות נציגות וועד הבית לדאוג למהנדס בודק בכל חצי שנה.

כיצד זה בעצם מתבצע?

פשוט מאוד: ניתן לראות על פי חלקי המעלית השונים ומצבם המכאני, ניתן להבין מתי בוצעו תיקונים במעלית, מתי נבדקה וכדומה. מדבקת תקינות תופיע בתא המעלית לאחר בדיקת המהנדס, במדבקה זו יעודכן תאריך הבדיקה הנוכחי ותאריך הייעד לעוד חצי שנה קדימה.

מעלית מתוחזקת היא מעלית בטוחה

במידה ועבר זמן מה מאז שאיש מקצוע בדק את המעלית בבניין שלכם, חשוב לבצע זאת כמה שיותר מהר. אסור לעבור את תאריך הבדיקה המומלץ. באופן כללי, מעליות ישנות, וגם חדשות, אמורות לעבור בדיקה כל חצי שנה. לפעמים כאשר מדובר בסוגי מעליות הנושאות מסע כבד (כמו מעליות משא), לעיתים יהיה צורך בביצוע בדיקות תחזוקה בתדירות גבוהה יותר של המעלית, לעשות בדיקות תקופתיות לעיתים קרובות יותר וכדומה.

מעלון צריך בדרך כלל פחות פעולות תחזוקה שוטפת, אך חובה לזכור כי גם מעלונים יש להעביר בדיקות תקופתיות.

באופן כללי, גם כשמדובר במעלונים וגם במעליות, אחד הדברים המפחידים יותר

הוא מעלית חורקת. מומלץ לא לחכות עד שהמעלית תתחיל לחרוק ולהשמיע רעשים. 

שירות למעליות:

הוא מצרך חשוב! ברלינר מעליות עושה פעולות תחזוקה למעליות ישנות וחדשות. לחברה ניסיון גדול יותר, טכנאי מעליות מקצועיים ומנוסים.

לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות צרו קשר עם הנציג שלנו עוד היום!
סניף מרכז 
03-6318163

סניף באר שבע והדרום 08-9405327

לקבלת הצעת מחיר מהירה ב- WHATSAPP

תפריט נגישות