מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

איך מכשירים מעלית לשבת

איך מכשירים מעלית לשבת?

הצורך במעלית שבת עולה בלא מעט בניינים בישראל. החל משנת 2001, קבלנים הבונים מבנה ובו יותר ממעלית אחת צריכים לכלול מנגנון שבת באחת המעליות לפחות. זאת ועוד, גם בבתים ישנים יותר בהם שתי מעליות ניתן להפוך מעלית "רגילה" למעלית שבת, כאשר ההוצאות של כך אמורות להיות מוטלות על הדיירים המעוניינים במעלית זו. אבל איך בדיוק מתקינים את המעלית? מהם הסטנדרטים המצופים ממנה? וכיצד מקבלים את ההכשר הנדרש עבור המעלית? על כך ועוד במאמר הבא.

המצרכים הבסיסיים: שטח פנוי ומנגנון מתאים

הקושי הראשון בהתקנת מעלית שבת הוא שבמבנים רבים בישראל פשוט אין מספיק שטח פנוי לשתי מעליות נפרדות. ניתן לפתור זאת באמצעות תכנון נכון של המרחב, אם כי במרבית המקרים הברירה היחידה שעומדת היא להתקין מעלית בעלת מימדים קטנים יותר מזו הסטנדרטית. המעלית צריכה, כמובן, לעמוד בדרגות הבטיחות הגבוהות ביותר ובכל התקנים, כפי שמחייב החוק בישראל.
את עיקר ההתייחסות ביחס למעלית הכשרה צריך לקבל מנגנון הפיקוד, אשר מאפשר למעלית השבת לבצע את עבודתה: כלומר, לפעול בשעות קבועות לאורך השבת, עם עלייה וירידה בין כל הקומות, ומבלי ששומרי המסורת המשתמשים בה יצטרכו לתפעל כפתורים. מנגון פיקוד מתקדם למעלית הוא שיאפשר זאת, כאשר חברות הפועלות בתחום המעליות יוכלו בוודאי לספק מספר מנגנונים העושים את העבודה. על כל פנים, חשוב לוודא שהחברה האמורה אכן מתמחה בהתקנת מעליות בכלל ובהתקנת מעליות שבת בפרט, וזאת כדי להבטיח שהכל ייעשה על פי הספר.

סוגיית ההכשר

יחד עם הנכתב מעלה, צריך לזכור שהכשרת מעלית שבת לא כולל בתוכו אך ורק פן טכני, מהותי ככל שיהיה. תחת זאת, יש צורך לקבלת הכשר מעלית שבת, הכשר הניתן על ידי מהנדסים וטכנאים הפועלים עבור מכון ייעודי הפועל ומפקח על מעליות מהסוג הזה. האישור ניתן אך ורק כשברור בכל מאת האחוזים שהמעלית "מוכשרת", על כל הדרישות של כך: עצירה אוטומטית בכל אחת מקומות הבניין, התרת פרק זמן ראוי המאפשר כניסת ויציאת אנשים מהמעלית, השבתה של כל אחד מלחצני המעלית החשמליים (מלבד הלחצנים המיועדים למצבי חירום, כמובן), השבתה של השעון המציין את הקומות וכיוצא בזה.

תפריט נגישות