מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

אמצעי בטיחות במעליות

אמצעי בטיחות במעליות

מעליות כיום הינן מכשור טכנולוגי מתקדם אשר נועד לעזור לאנשים עם מוגבלויות ואנשים ללא מוגבלויות, לעלות לקומה גבוהה בבניין ללא מאמץ פיזי רב. כיום עדיין ישנם מקרים רבים של אירועי תאונה המעורבים במעלית, בין אם באשמת האדם לבין אם תקלה טכנית במעלית, מצבים רבים ניתן למנוע באמצעות עמידה נכונה בתקנים ויישום תקנות בטיחות מעליות בכל מעלית.
הנה כמה נקודות למחשבה בכל הנוגע לבטיחות מעליות באופן כללי, החל מההתקנה ועד כדי שימור ועוד.

התקנת מעלית חדשה

אין זה סוד, כי התקנת המעלית אמורה להתבצע על ידי איש מקצוע, באופן קפדני ומדויק. התקנה לא אחראית וחובבנית עלולה שלא להתגלות בהתחלה, אך לצוץ בשלב מאוחר יותר, אפילו כעבור כמה שנים! טרם התקנת המעלית, יש צורך בלברר האם המעלית עומדת בתקן ססרים ישראלי מס' 24 ויש עליה חובת תו תקן אותו ניתן לרכוש במכון התקנים הישראלי – מעלית אשר לא עומדת בתו תקן זה אינה מותרת להתקנה ושימוש. בנוסף, כל מעלית חייבת להיבדק בדיקה קפדנית ראשונית לוודא כי המעלית בנויה ומורכבת לפי התקנים והפקודות הקיימות.

ביצוע בדיקה תקופתית למעלית

לפי החוק הנוכחי, כל מעלית חייבת לעבור בדיקה תקופתית של אחת לשישה חודשים, ביצוע בדיקה שגרתית בהפרש זמן גדול מכך הינו עלול לסכן את בטיחות הנוסעים ואף מוגדר בגדר עבירה פלילית על ידי בעל המעלית. הבדיקה תתבצע רק על ידי איש מקצוע אשר מוסמך לבדיקת מעליות אשר ברשותו הסמכה ממשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. במידה ונמצאו ליקוים באחת הבדיקות השגרתיות, בעל המעלית הינו האחראי לזמן טכנאי הולם ולטפל בבעיה באופן הראוי, זאת בנוסף להפסקת פעולת המעלית לאחר גילוי הליקוי.

מצלמת אבטחה למעלית

מצלמות אבטחה במעלית בבית משותף מתפקידן לספק מידע ולהגן על רכוש משותף של הבניין, מצלמת אבטחה במעלית יספקו את הזכות הזאת. מעלית מוגדרת בתור רכוש משותף של הבניין, ולכן, מבחינה חוקית, מותר להתקין בה מצלמות אבטחה, אלו יכולות למנוע מקרים לא נעימים רבים כגון: לכלוך המעלית באופן מתמיד – ניתן לגלות את האחראי למעשה, או אפילו ניסיון חבלה מכוון במעלית – מקרים נדירים, אך עדיין בגדר המציאות. בנוסף, מצלמת אבטחה למעלית יכולה לעזור רבות בזיהוי תקלות שונות או להבין האם הליקוי נגרם כתוצאה מתקלה טכנית או כתוצאה מאחריות מעשיו של האדם, דבר אשר עלול להציל חברות שונות ואף את בעל המעלית מתביעות שונות אשר עלולות להירשם כנגדם כמעשי מרמה.

אז התקדמו עוד היום למעלית מבית ברלינר!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

תפריט נגישות