מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

התקנת-חייגן-חירום

חשיבות התקנת חייגן חירום במעלית

את המעליות אפשר למצוא כמעט בכל בניין חדש כיום, בין אם מדובר בבניין בן 5 קומות ובין אם בבניין בן 20 קומות או אף יותר מכך. עליהן לספק לנו, מעבר להיותן אמצעי להגיע מקומה לקומה, גם את רמת הבטיחות הנדרשת – בעיקר במקרים של תקלה. גם מעליות חדשות ואיכותיות מאד עשויות להיתקע לעיתים בין שתי קומות לאור תקלה הקשורה בחשמל או ברכיבים השונים של המעלית. במקרים כאלה, יש להזעיק עזרה על ידי לחיצה על חייגן החירום במעלית.

התקנת חייגן חירום במעלית – חובה או רשות?

עוברים לבית בבניין חדש? הותקנה בו מעלית לאחרונה? עליכם לוודא שחברת המעליות דאגה גם להתקין במעלית חייגן חירום. על פי החוק, חובה להתקין חייגן חירום בכל מעלית יחד עם קו ייעודי. השימוש בחייגן החירום, כפי שניתן לנחש משמו, נעשה כמובן אך ורק במצבי חירום: אם המעלית נתקעה וישנה תקלה כלשהי בה, במקרים של שריפה או של בעיה אחרת בה. בעזרת חייגן החירום שבמעלית ניתן להתקשר ישירות אל מוקד השירות של חברת המעליות – מוקד המאויש לרוב 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. כדאי לוודא שחברת המעליות מפרסמת את מספר הטלפון של המוקד במעלית עצמה וגם מציעה מוקד כזה, שאכן זמין בכל עת.

את קו החירום המחובר ישירות אל החייגן שבמעלית אסור לחבר לשלוחות נוספות או למרכזייה שאיננה קשורה לכך, ועליו לפעול אך ורק לצורך קבלת מענה במקרה חירום. את חייגן החירום מתקינה חברת המעליות, המציעה בין היתר גם ציוד נוסף הנדרש אף הוא לכל מעלית, כמו למשל: מנורות חירום, תאורה מיוחדת, מפעילי דלתות, לוחות פיקוד עם כרטיסי פיקוד בהתאמה ועוד. בזמן התקנת המעלית עצמה בבניין מותקן גם כל הציוד הנלווה לה, לרבות חייגן החירום, אותו מחברים כאמור לקו ייעודי. היה ומעוניינים גם באפשרות להוצאת שיחות למרכזיה אחרת, יש להוסיף לחייגן החירום קו טלפון רגיל.

חשוב לדעת

על המעלית, כאמור, לספק למשתמשים בה את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר ולעמוד בכל התקנים הנדרשים. יש לוודא שחברת המעליות שאליה פונים לצורך התקנת מעלית חדשה בבניין אכן מתמחה בתחום ואכן מציעה ניסיון ויכולת מקצועית ברמה גבוהה. על חברת המעליות להתאים את סוג המעלית לאופי הבניין עצמו ולבצע בדיקות תקינות אחת למספר חודשים. בדיקות אלו עוזרות לבחון את מידת תקינותה של המעלית ובמידת הצורך – לשלוח טכנאי מוסמך לצורך טיפול בתקלות הקיימות.

תפריט נגישות