מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

חשיבותן של המעליות בבניינים גבוהים

חשיבותן של המעליות בבניינים גבוהים

אין ספק שמעליות בבנייני מגורים רבי קומות או בבניין משרדים משדרגים את איכות החיים – של העובדים ושל הדיירים. אך לא מעט פעמים עולה השאלה האם חובה להתקין מעלית בבניין. האם האחזקה אינה יקרה מדי? מדוע יש צורך בשימוש בשניים או שלוש מעליות לבניין? המאמר הבא יעשה לכם סדר.

לצד היתרונות שמעלית בבניין מציעה, חשוב לדעת כי בנייתה דורשת גם התמודדות מול מספר מכשולים. ראשית, העלויות של הוספת מעלית גבוהות למדי, ולא כל וועד בניין יכול לעמוד בעלות ההתקנה והאחזקה שלה. בנוסף, יש צורך במציאת פתרון הנדסי למיקום המעלית, ובנוסף לכך לקחת בחשבון שתקופת השיפוץ איננה פשוטה ומלווה בהרבה רעש, אבק ולכלוך. אך מעבר לכך – מעלית בבניין רב קומות משפרת את רמת החיים באופן משמעותי עבור המשתמשים והדיירים, וגם מעניקה יתרונות נוספים, חשובות לא פחות – כתוצאה מכך ישנם וועדי בית, על דגש בבנייני מגורים ומשרדים רבי קומות, המבקשים להתקין יותר ממעלית אחת בבניין שלהם.

מהן היתרונות של מעליות בבניין מגורים רב קומות?

  • שתיים או שלוש מעליות בבניין אחד בו מתגוררים מספר רב של דיירים, מפחית את זמן ההמתנה למעלית ואת הצפיפות בה באופן משמעותי. לאורך הזמן, מתחילות להופיע תקלות המשביתות את שירות המעלית למספר שעות ואף לימים לצורך תיקון התקלה או שיפוץ המעלית. הוספה של מעלית אחת או שתיים לבניין, תפתור את בעיית השינוע החשובה כל כך לדיירים בעלי רמת סיכון כגון: נשים בהיריון, בעלי מוגבלויות, אנשים מבוגרים, העמסה של מטען כגון – העברת דירה, העברת רהיטים חדשים, העלאת קניות הביתה, העברת ציוד משרדי ועוד.
  • כמעט בכל בניין מתגוררים דיירים הזקוקים למעלית שבת, כך שניתן לכוון מעלית אחת לדיירים אלה מבלי לפגוע בזכות השימוש במעלית הרגילה עבור יתר הדיירים של הבניין. זהו יתרון חשוב לשמירה על הדדיות וכבוד בין כלל הדיירים בבניין.

לא כולם חושבים על כך – אך בעתיד, למעלית יש ערך חשוב מאוד לנכס. ערך הדירות גדל, וערכן בשוק הנדל"ן גדל משמעותית מדירות שנמצאות בבניינים ללא מעלית

לסיכום

הוספת מעלית לבניין רב קומות הינה דבר שכיח, במיוחד בשנים האחרונות. לא מעט וועדי בניין מתחשבים בציבור המשתמשים והדיירים הקשישים ובעלי המוגבלויות, ודואגים לשפר במיוחד עבורם את איכות החיים. בנוסף, עבור בניינים רבים הוספה של מעלית, מעלה את ערך הנכס. למרות הדרך המאתגרת להשגת המטרה ובנכונות להראות גמישות ואורך רוח – חשוב מאוד להתקין לפחות מעלית אחת בבניין מגורים רב קומות.

ישנן לא מעט חברות המתמחות בתחום ויכולות לספק מגוון פתרונות חסכוניים ויעילים. בעלי מקצוע שיודעים כיצד לנצל באופן מיטבי את נתוני הבניין ולתכנן הוספת מעלית איכותית. מעליות ברלינר הם דוגמא מוכחת לחברת מעליות מקצועית שתתאים את המעלית הנכונה והמתאימה ביותר לצרכי הדיירים על פי אופי המבנה והמפרט הטכני המבוקש.  השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תפריט נגישות