מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

חשיבות עיצוב המעלית בבניין שלכם

אל תתפשרו על עיצוב המעלית בבניין שלכם

בעבר, ההתייחסות אל מעליות הייתה כאל מתקן שנועד לבצע משימה מוגדרת אחת: להעלות או להוריד נוסעים בין קומות המבנה. כיום, עם זאת, ברור שהתמונה שונה. יותר ויותר אנשים רואים את המעלית כפריט אסתטי מהשורה הראשונה. החדשות הטובות עבורם הן שיש בנמצא מגוון רחב של דגמים, עיצובים וחומרי גלם הנכנסים לתוך התמונה, מה שמאפשר לכל אחד לבחור מעלית העומדת ברצונות העיצוביים שלו. אבל מדוע זה כה חשוב?

כל הסיבות לעצב את המעלית

בין אם המדובר הוא על מעלית שבה ניתנה תשומת לב ניכרת לעיצוב הקירות, הרצפה, התקרה, הדלת, הכפתורים או אפילו התאורה, ברורים היתרונות שלה: מעלית מעוצבת, פשוטו כמשמעו, היא מעלית אשר בה נעים הרבה יותר להשתמש. עובדה זו מקבלת חשיבות מכרעת על רקע העובדה שיש אנשים אשר עבורם נסיעה במעלית אינה בהכרח חוויה מהנה: חשבו, למשל, על ילדים או על אלה החוששים ממקומות סגורים. מעלית המעוצבת היטב תיצור אווירה חיובית, שמנעימה את זמנם של הנוסעים בה. בכוחו של העיצוב המושכל להביא לכך שהמעלית עצמה תיתפס גם כבטוחה יותר לשימוש: חשבו, מנגד, על מעלית "אפורה" וחדגונית, אשר המראה שלה משדר התיישנות.
בכוחה של המעלית, וזו נקודה חשובה לא פחות, לשפר את קרנו של כל המבנה בו היא ממוקמת. מעלית המעוצבת לעילא ולעילא, בהקשר הזה, משפרת את מראה הבניין הכולל. היא מביאה לכך שהדימוי של כל מי שמתגורר או עובד בבניין האמור ייתפס בצורה חיובית יותר: אין לשכוח שזהו אחד מכרטיסי הביקור המובהקים של הבניין, ומשתנה מרכזי במשוואת הרושם הראשוני שהוא יוצר. בהמשך לכך, המעלית עשויה להעלות את ערכו של נכס הנדל"ן כולו. מה גם שעלותה של מעלית אינה כה גבוהה ולרוב מתחלקת בין מספר רב של דיירים בבניין.

השילוב הנדרש שבין אסתטיקה לפרקטיקה

לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לטעון, אפילו בפה מלא, כי מעלית אשר משלבת בין ההיבט הפרקטי שלה לעיצוב החיצוני או הפנימי צריכה ויכולה לקבל עדיפות. כך, למשל, חשוב לבחור חומרי גלם הנחשבים למרשימים מבחינה חזותית, אך גם ידועים בעמידות הגבוהה שלהם לאורך זמן. אם לוקחים בתור דוגמא נוספת את לחצני המעלית ואביזריה, הרי שמעבר לעיצוב החיצוני נדרש מהם להיות הנוחים ביותר לשימוש על ידי מגוון אוכלוסיות (בעלי מוגבלויות פיזיות, למשל).
בכל מקרה, המלצה מועילה במצבים רבים היא ליצור התאמה בין עיצוב המעלית לבין יתר האלמנטים העיצוביים של המבנה, למשל מבחינת סגנון או אווירה שהם משדרים.

לסיכום, עיצוב מודרני של מעלית אינו חלק בעל חשיבות פחות מתהליך התקנת המעלית וגם לא מאחזקה שוטפת של המעלית.

תפריט נגישות