מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

כללי ברזל לבחירת חברת מעליות

עשה ואל תעשה: כללי ברזל לבחירת חברת מעליות

כיום, כאשר מבנה חדש מוקם בישראל או כאשר מבנה קיים משודרג (במסגרת תמ"א 38, למשל), הוספת מעלית נראית לנו מובנת מאליה. בפועל, התמונה לא כל כך פשוטה. מעבר לחלוקה בין סוגי מעליות שונות, יש חשיבות מכרעת לחברה שנבחרה לקחת על עצמה את משימת התכנון והתקנת המעלית, בחירה בה לא ניתן להתפשר כלל. אז למה חשוב לשים לב ומהן הטעויות הנפוצות בקרב ישראלים?

מקצועיות, הסמכה ומה שביניהם

התקנת מעלית, בין אם מדובר על מעלית פנימית או מעלית חיצונית, אינה דבר פשוט. נדרש לתכנן את כל מאפייני המעלית היטב ולבצע את ההתקנה בצורה מוקפדת, תוך שימת דגש על כל היבטי הפעילות. רק חברה מקצועית הפועלת בתחום במשך שנים ומנוסה בו עד רמת היסוד, יכולה לבצע זאת היטב. לכן, חשוב לראות כמה שנים היא פועלת בתחום, איזה סוג של פרויקטים למגורים היא מבצעת ומהו הניסיון של אנשיה. אפשר לבקש מהחברה רשימה של פרויקטים קודמים שביצעה, אך גם לשוחח באופן ישיר עם לקוחות שלה (והרי על כל מעלית מופיע מידע המתייחס לגורם שהתקין אותה).
כיאה לחשיבותה של המעלית ולהתקנה הנכונה שלה, יש לוודא שלאנשי חברת המעליות יש את כל ההסמכות הנדרשות בתחום. התעודה הרלוונטית היא תעודת מעליתן, הניתנת על ידי האגף להכשרה ולהשתלמות מקצועית של משרד העבודה והרווחה. תעודה זו מעידה למעשה שאותו אדם עבר הכשרה מקיפה שהופכת אותו מוסמך להעניק שירות עבור מעליות. אל תתפשרו בנושא זה – מדובר בבטיחות ובחיים שלכם ושל דיירי הבניין.

העדיפות – כל השירותים תחת קורת גג אחת

כשמדברים על חברות מעליות, מתכוונים לפעולות שונות שיכולות וצריכות להתבצע על ידיהן. לא רק התקנה של המעלית, אלא גם פעולות תיקונים ותחזוקה בעת הצורך, חילוץ אנשים הנתקלים במעלית וכיוצא בזה. העדיפות היא לחברה אחת שלוקחת על עצמה את כל ההיבטים בתחום, מה שיקל על הלקוחות, שיודעים כי יש כתובת אחת לכל פנייה. יש חברות רבות שמעניקות סל שירותים רחב שכזה, אך ממש לא כולן. לכן, במעמד הבחירה של החברה צריך לעבור על החוזה ולראות בדיוק מהם השירותים הניתנים במסגרתו, ובאילו תנאים (למשל, משך האחריות). את הבירורים האלה רצוי לבצע מוקדם, במעמד חתימת החוזה, ובוודאי שלא רק במקרי חירום.
חברות מעליות, מעצם הגדרת התפקיד שלהן, צריכות להיות זמינות לטפל בתקלות ולבצע חילוצים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. יש לוודא את היבט זה בחוזה עימן, לשאול מיהו הגורם עימו יש ליצור קשר בעת מצב חירום ולראות האם החברה מתחייבת להגיע ולטפל בבעיה תוך פרק זמן מסוים, שרצוי כמובן שיהיה מינימלי ככל האפשר. אצלנו, בברלינר מעליות, אנו מתחייבים לטיפול מקצועי ומהיר בכל תקלה, בכל שעות היממה.
אז אל תהססו – צרו עמנו קשר עוד היום!

מאמרים מומלצים:

תפריט נגישות