מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

כל מה שצריך לדעת לפני שמתקינים מעלית לבניין

כל מה שצריך לדעת לפני שמתקינים מעלית לבניין

התקנה של מעלית חדשה לבניין משותף איננה דבר קשה או מסובך, וזאת בשל קיומן של לא מעט חברות המתמחות בנושא. עקב הציפיה של הציבור הרחב לאיכות חיים משופרת וגם עקב התבגרות האוכלוסייה, בבתים משותפים רבים כבר הותקנו מעליות והביקוש לא מראה סימני ירידה.
בשורות הבאות נסקור את הדברים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני שמתקינם מעלית לבית.

הכנות מקדימות

בשלב הראשון, עוד לפני שמזמינים חברה להתקנת מעליות, חשוב לקבל את הסכמת הדיירים לצורך ביצוע ההתקנה. מבחינה תיאורטית, יש צורך לוודא שניתן להתקין מעלית בבניין, אולם לאור הפתרונות המגוונים שקיימים כיום, נדירים המקרים שבהם לא ניתן למצוא פתרון הנדסי מתאים.
כאשר מדובר על השגת הסכמה של מכלול הדיירים, מדובר למעשה על הסכמה להוספת מעלית שמתקבלת בידי רוב בעלי הדירות. במידה ושני שלישים מתוך הדיירים מעוניינים בכך, הרי שהדרך פתוחה להתקשרות על קבלן ביצוע. עם זאת, יש לציין שבמידה והוספת המעלית צפויה לפגוע באיכות החיים של מישהו מהדיירים, הרי שהתנגדותו תחייב מציאת חלופה מתאימה שלא תביא לפגיעה שכזאת.

בוחרים מעלית

לאחר שמתקבלת הסכמת הדיירים, חשוב להתקשר עם מתקין מוסמך ובעל ניסיון. בשלב זה חשוב מאוד להחליט, בשיתוף החברה המתקינה, איזו מעלית תתאים לצרכי הדיירים. הבחירה במעלית חייבת לקחת בחשבון את הנקודות הבאות:

  • מקום לחדר מכונות – לא בכל בניין ישנה אפשרות למקם חדר מכונות. במקרה שאפשרות כזאת לא קיימת, ישנה אפשרות להתקין מעליות שלא מצריכות חדר שכזה.
  • גובה הבניין – סוגים מסוימים של מעליות מתאימים בעיקר לבניינים נמוכים ואילו אחרים מתאימים יותר לרבי קומות. מעלית הידראולית, למשל, מתאימה בעיקר לבניינים נמוכים יחסית.
  • אילוצים הנדסיים – מבנה הבניין וצורתו ישפיעו גם הם במידה רבה על סוג המעלית שתיבחר וכן על גודלה.
  • חשוב לזכור שמעלית גדולה תשפר את איכות החיים בצורה טובה יותר, שכן תאפשר העלאת משאות, אופניים, עגלות ילדים, וכיוצא באלה, בקלות ובנוחות.

על תחזוקה ובטיחות

אחרי שהותקנה בהצלחה ובשעה טובה מעלית חדשה, חשוב לזכור את נהלי התחזוקה והבטיחות. תחזוקה נכונה תשמור על אורך החיים של המעלית ותאפשר פעילות שוטפת ללא סיכון הנוסעים. חשוב מאוד להיעזר לצורך כך בחברה מוסמכת להנדסת מעליות המספקת שירות למעליות, כאשר לעיתים מדובר על אותה החברה המתקינה.
בדיקת ביקורת מדי חצי שנה הינה פעולה בסיסית שאסור לוותר עליה. בנוסף, יש להקפיד על בדיקות של תפעול שוטף פעם בחודש או חודשיים. כמו כן, במקרה של תקלה איך לנסות לפתור אותה ללא סיוע של איש מקצוע מוסמך.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

תפריט נגישות