מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

כל מה שרציתם לדעת על מעליות לנכים

כל מה שרציתם לדעת על מעליות ייעודיות לנכים ולבעלי מוגבלויות

החוק במדינת ישראל מחייב כל בניין – פרטי או  ציבורי, נגישות מלאה למוגבלים תנועתית. הדרך הטובה ביותר למלא אחר ההנחיות ולשמור על חוק נעשה באמצעות התקנת מעליות לנכים ולבעלי מוגבלויות נוספים. כך נבטיח כי לקהל ציבור זה תינתן נגישות לכל המקומות בבניין ללא הגבלה, ונבטיח עבורם חיסכון בזמן בדיוק כמו שמגיע לכל משתמש או תושב בבניין.

חשוב להדגיש כי חוק התקנת מעליות לנכים ולבעלי מוגבלויות הינו חוק עולמי, המחייב כל בניין להעניק לציבור זה את היכולת לנוע בחופשיות. מדובר בפתרון נוח, חשוב ואסתטי – גם לציבור הנכים וגם ליתר הדיירים בבניין. מבחינת הנכה, התקנת מעליות לנכים מגבירה את הניידות של כיסא הגלגלים בתוך המבנה, שכן מרבית הרמפות תלולות או מפותלות מידי מכדי לאפשר עליה נוחה באמת.

מהן סוגי המעליות הייעודיות לשימוש עבור ציבור הנכים ובעלי המוגבלויות?

קיימים כמה פתרונות זמינים בשוק הישראלי, אך הפתרון המועדף ביותר גם בקרב הקבלן, וועד הבית וציבור הנכים עצמם הוא השימוש בפלטפורמה מתקפלת המופעלת באופן הידראולי או באופן חשמלית מעלית זאת בעלת שטח של עד 3 מטרים רבועים מטרים רבועים ועשויה בדרך כלל ממתכת. לפלטפורמה זאת מספר יתרונות חשובים – היא חוסכת במקום – שכן המעלית נסגרת ונפתחת באופן הידראולי או חשמלי, היא מאפשרת העמסת מטען כבד כגון כיסא גלגלים חשמלי ומאפשרת גם את הצטרפותו של האיש המלווה את הנכה או המוגבל במהלך שהותו במעלית.

המעלית המיוחדת נעה על גבי מסילה יחידה המותקנת במקביל למעקה מאחד הצדדים, והיא מונעת על ידע מנוע חשמלי שנע במהירות איטית. זאת כדי לשמור על בטיחות הנוסעים בעת השימוש בה.

כיצד מפעילים את המעלית?

ההפעלה פשוטה מאוד. המעלית נבנתה כך שהנכה או בעל המוגבלות יוכל להפעיל את המעלית ללא עזרה מצד גורם מלווה אחר. המשתמש יכול להיכנס אליה בחופשיות ולצאת ממנה לבד ובכך חוסך לעצמו זמן רב.

התקנת מעליות לנכים ולבעלי מוגבלויות אינה דורשת בדרך כלל כל עבודות תשתית מיוחדת. הקיר צריך להיות בהתאם לתקן הנקבע בחוק – שימוש בקירות גבס, מעקות פלדה או בשילוב בין השניים. חשוב מאוד שהקיר בכל אחד מצדי המעקה יהיה חזק דיו גם כדי לעמוד בעומס המשקל של כסא הגלגלים וגם כדי לעמוד באספקת החשמל הקרובה ביותר למיקום של המעלית.

לסיכום

מעליות חייבות להיות מונגשות לנכים ולבעלי מוגבלויות. לא מעט וועדי דירות דואגים לשפץ ולהתקין מעליות מיוחדות אלה כדי שלציבור נוסעים זה יהיה נוח להתנייד ממקום למקום. לאחר התקנת מעליות לנכים ברוב המקרים אין צורך בטיפול או תחזוקה מיוחדים, מלבד אחזקת מעליות פעם בחצי שנה על מנת לשמור על תקינותה.

שירות מעליות לנכים הוא לא המלצה – הוא חובה. אין לנו ספק שאם כל הפרמטרים לעיל חשובים לכם, אתם כבר יודעים בעצמכם את התשובה. במעליות ברלינר נשמח לתת לכם שירות מקיף, איכותי ומקצועי שייתן מענה לכל הצרכים של ציבור הנכים ובעלי המוגבלויות בבניין שלכם. בזמינות גבוהה, מחירים אטרקטיביים ואדיבות מיטבית – אנחנו כאן בשבילם. צרו עמנו קשר כבר היום ונשמח לעזור לכם.

תפריט נגישות