מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

מה כולל השירות של חברת מעליות?

דמיינו שאתם נכנסים למעלית, עולים בצורה חלקה ומגיעים לקומה הרצויה לכם מבלי לחשוב שנית על המנגנון המורכב שמאחורי הקלעים.

הנסיעה השלווה הזו אינה מקרית – היא תוצאה של טיפול קפדני ותחזוקה שוטפת. מאחורי כל נסיעה חלקה במעלית עומד צוות של אנשי מקצוע המסורים שמבטיח שכל רכיב במערכת התחבורה האנכית הזו יפעל ביעילות שיא. בעולם של היום, הבנת השירות המקיף שחברת מעליות מספקת כדי לשמור על שמעליות יפעלו ללא מאמץ הוא חיוני מאוד. במאמר זה נספר על מה כולל השירות של חברת מעליות במסגרת תחזוקת המעלית שלהם כדי שחווית השימוש במעלית תהיה לא פחות ממושלמת, ונחשוף את המורכבות של תחזוקת מעליות שוטפת ששומרת על הבטיחות והנוחות שלכם.

חשיבות של תחזוקה שוטפת של מעלית

הבסיס של כל מערכת מעליות הפועלת בצורה חלקה הוא תחזוקה קפדנית ושוטפת. בדומה לתחזוקה קפדנית של תזמורת מכווננת היטב, שבה כל כלי נגינה חייב להיות בהרמוניה מושלמת, תחזוקת מעליות מבטיחה את הבטיחות והיעילות של הובלה אנכית זו. נקיטת אמצעי מניעה כאלה לא רק מונעת תקלות בלתי צפויות, אלא גם מונעת מתיקונים יקרים שיכולים לנבוע מהזנחה.

חברת מעליות מקצועית מביאה לשולחן מומחיות מיוחדת החיונית לשירותי תחזוקה יסודיים. מומחים אלה לא רק מדגישים את חשיבות הטיפול השגרתי, אלא עושים את הצעד הנוסף כדי לשמור על תוחלת החיים של המעלית, ובכך להבטיח את ההשקעה שלכם. בטיחות הנוסעים, כעניין בעדיפות עליונה, תלויה במידה רבה בשגרת תחזוקה זו, ולכן אין להתפשר על עניין זה.

תחזוקה אינה מסתכמת רק באמצעים תגובתיים – אלא בשמירה על ביצועים והבטחה שכל נסיעה בין קומות תהיה חלקה וללא תקלות בלתי צפויות. בהמשך מאמר זה, נדון גם באופן שבו 'תחזוקת מעליות בפועל' ממלאת תפקיד מרכזי בתהליך מורכב וחשוב זה.

שירותים שתקבלו מחברת מעליות

בעת הזמנת שירותי תחזוקת מעליות, דיירים זכאים לטיפול מקיף המבטיח פעולה חלקה של מעליות בבניין שלהם. בבסיסם של שירותים אלה נמצאת הבדיקה הקפדנית, הבודקת כל דבר, החל ממערכות גלגלות ועד לוחות בקרה. לוח זמנים קפדני לשימון הוא חיוני, ומבטיח שכל החלקים הנעים יפעלו בצורה חלקה ללא חיכוך שעלול להוביל לשחיקה וריקבון – אמצעי מניעה שמתורגם ישירות לאריכות ימים ואמינות.

בטיחות הנוסעים היא בעלת חשיבות עליונה, ולכן בדיקת מאפייני בטיחות כגון בלמים ואזעקות מהווה חלק בלתי נפרד מחבילת התחזוקה. יתר על כן, שמירה על המשיכה האסתטית והפונקציונלית באמצעות הליכי ניקיון, פנימיים וחיצוניים, שומרת על תדמית המותג של המעלית ועל שביעות רצון הנוסעים. בנוסף, מכיוון שמעליות הן תשתיות קריטיות בתוך בניינים, הקונים צריכים לצפות לזמני תגובה מהירים וזמינות לכל מקרה חירום או בעיות בלתי צפויות שעלולות להתעורר – הבטחה שחברות מעליות צריכות להבטיח כחלק ממחויבות השירות שלהן.

מה כוללת תחזוקת מעלית בבניין?

הבנת המורכבות של תחזוקת מעליות על ידי חברת מעליות שלכם היא חשובה מאוד עבור כל מנהל בניין או בעלים. טכנאים מקצועיים מתחילים בבדיקה קפדנית של מערכות חשמל, המוודאים כי ספקי הכוח והחיווט עומדים בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר. כל לוח בקרה נבדק באופן שיטתי לאיתור תקלות שעלולות לעכב את פעולתה החלקה של המעלית. תשומת לב מיוחדת מוקדשת להתקני בטיחות, אבן יסוד בפונקציונליות המעליות, המוודאים שהם תקינים לחלוטין ועומדים בתקנות המחמירות המסדירות את השימוש בהם.

התחזוקה של חלקים מכניים מאוד חשובה, כמו רכיבים שחוקים שיכולים לסכן הן ביצועים ובטיחות. לאורך כל תהליך התחזוקה, טכנאים מקפידים לשמן חלקים נעים אלה כדי למזער את החיכוך ולמנוע בלאי מוקדם. בדיקות הן נדבך נוסף בתהליך התחזוקה, בחינת לחצני עצירת חירום ומערכות אינטרקום כדי לאשר את אמינותם במצבים קריטיים.

חשוב לציין, שלא מתעלמים מההיבטים האסתטיים וההיגייניים; ניקוי קבוע לא רק שומר על מראה המעלית אלא גם מונע מלכלוך שיכול להפריע לתפעול של ריכיבים מכניים. הערכות סופיות כוללות בדיקות חזותיות לאיתור סימני בלאי, נוהג המזהה בעיות באופן יזום לפני שהן מחמירות. רמה זו של טיפול קפדני מבטיחה אריכות ימים ובטיחות של חיי השירות של המעלית, תוך שמירה על הנוחות והביטחון של המשתמשים בה.

תקופות תחזוקת מעליות

קביעת לוח זמנים שיטתי לתחזוקת מעליות היא לא רק שיטת עבודה מומלצת, אלא גם חיונית לאריכות ימים ולתפעול בטוח של הציוד. יש לבצע בדיקות שגרתיות והתאמות קלות על בסיס חודשי, כדי להבטיח שכל בעיה מתעוררת תטופל בהקדם. מעליות נהנות גם מסקירות וניקיון מעמיקים יותר, המתבצעים בצורה הטובה ביותר בתקופה  רבעונית או חצי שנתית, בהתאם לנפח השימוש ולגורמים סביבתיים.

שיא התחזוקה היא בדיקת בטיחות שנתית ובדיקת תאימות הקוד, אשר חייבות להתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. סקירה מקיפה זו מהווה נקודת ביקורת חיונית לבריאות הכללית של המעלית, לתקני הבטיחות ולעמידה בתקנות המקומיות בישראל, ובכך מבטיחה ביצועים מיטביים והגנה על הנוסעים לאורך זמן.

אורך חיים והחלפה של רכיבים במעלית

טבלה זו מספקת מידע מעמיק על תוחלת החיים הממוצעת של רכיבי מפתח במעלית ועל מרווחי הזמן המומלצים להחלפתם. תחזוקה שוטפת יכולה להבטיח ביצועים טובים של רכיבים אלה לאורך כל חייהם; עם זאת, הבנה מתי בדרך כלל יש צורך בהחלפות יכולה לסייע בתכנון תחזוקה לטווח ארוך.

 

תוחלת חיים ממוצעת של רכיב מרווח זמן מומלץ להחלפה
מכלול שקע הידראולי 20-30 שנים כל 20-25 שנה או לפי תוצאות בדיקה
כבלי מעלית 10-15 שנים כל 10 שנים או כאשר מופיעים סימני שחיקה
מפעיל דלת 15-20 שנים כל 15 שנה או לפי הצורך
מערכת בקרה 10-20 שנים כל 10-15 שנים או כאשר נדרשים שדרוגים
לחצנים ומתגים 5-10 שנים לפי  הצורך או כאשר מתרחשות בעיות בזמן הלחיצה עליהם

 

חברת ברלינר מעליות בע"מ- הינה חברת מעליות מורשה מטעם משרד העבודה להתקנה ושירות. חברת ברלינר קיימת למעלה מ-30 שנים ונותנת שירות לכל סוגי המעליות. חברתנו מתמחה באחזקת מעליות ומתן שירות מעליות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע וזמינים לכל קריאה.

תפריט נגישות