מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

מעלון – מהם היתרונות שלו

מעלון – מהם היתרונות שלו?

חייהם של בעלי המוגבלויות הפיזיות, כמו גם הקשישים המתקשים בתנועה, אינם פשוטים כלל וכלל מעצם מצבם הגופני. אלא שבמרוצת השנים פותחו לא מעט אמצעים שנועדו לשפר אותם במידה ניכרת, חלקם מוגדרים כיום כחובה של ממש עבורם. המאמר הבא מתייחס למעלון, אמצעי בעל חשיבות מכרעת, המגלם בתוכו שורה מרשימה של יתרונות.

כך משפרים את הנגישות

המהות העיקרית של מעלון ברורה: לאפשר תנועה, בין מפלסים שונים, לאנשים המתקשים בכך. כבר מכאן ניתן ללמוד על היתרונות המגוונים שלו. המעלון מאפשר לאנשים להמשיך בשגרת החיים שלהם, פשוטו כמשמעו, כאשר באמצעותו אפשרות היציאה משטח הבית הופכת ללגיטימית. בדרך זו הסובלים ממוגבלויות בתנועה יכולים לצאת, לנשום אוויר צח, לבצע סידורים שונים או אפילו לעבוד. יש לכך השפעה מהותית על ההרגשה האישית של האנשים, שעה שידוע שהסתגרות מרובה בבית עלולה להביא לשורה של תסמינים שליליים, דוגמת דיכאון.
גם כאשר יוצאים משטח הבית, המשימה הופכת לבטוחה הרבה פחות. מעלון מוציא מכלל אפשרות תרחישים חמורים של נפילה בגרם המדרגות, למשל, מה שעלול לכלול בתוכו סכנות בטיחותיות חמורות.

קראו כאן עוד מידע על חשיבותו של המעלון לשיפור הנגשת הבית.

תפעול פשוט במיוחד

מעלון צריך להיות הנוח ביותר לשימוש בכדי שיבצע את עבודתו נאמנה. ואכן, הדגמים המובילים כיום עונים על ההגדרה הזו בדיוק. השימוש בהם נעשה באופן פשוט, כך שכל אדם, אפילו אם המוגבלות שלו חמורה יחסית, יוכל לבצע את התפעול – זאת מכיוון שהתפעול לא מצריך מאמץ פיזי, מכל סוג, כלל וכלל.
בהמשך לכך, אין צורך בפעולות תחזוקה מקיפות, כך שהמעלון המותקן יוכל לשמש את האדם שנים על גבי שנים. המעלון עמיד לאורך זמן גם בתנאי הסביבה השונים, כך שאין תלות, למשל, במזג האוויר.

יתרון משמעותי: ההתקנה פשוטה

מעלה מרכזית אחרת של המעלונים נוגעים לאופן בו ניתן להוסיף אותם לכל בית או בניין, כאשר אין המדובר במשימה מורכבת כלל וכלל. את המעלונים אפשר להתקין בכל מקום, אפילו כזה שאינו כולל בתוכו פיר, כאשר אין צורך בפעולות ההכנה. זאת ועוד, חברות מקצועיות הפועלות בשדה המשחק יעשו זאת תוך פרק זמן מינימאלי, מה שמאפשר את השינוי המשמעותי בחיים שלהם במהרה.

תפריט נגישות