מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

שאלות שחשוב לשאול לפני רכישת והתקנת מעלית

5 שאלות שחשוב לשאול לפני שרוכשים ומתקינים מעלית

אם אתם עומדים לרכוש ולהתקין מעלית חדשה בבניין שלכם, יש לא מעט דגשים שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת. סוג היצרן, ניסיון המתקין והחברה שתלווה את המעלית שלכם לאורך השנים הבאות – הם ללא ספק פרמטרים שאתם חייבים להתחשב בהם. בכתבה הבאה תמצאו את חמשת השאלות החשובות ביותר לפני שאתם רוכשים ומתקינים מעלית חדשה.

האם המעלית עומדת בתו התקן של מכון התקנים הישראלי?

לא הרבה יודעים זאת, אך מעליות (וגם מעלונים) חייבות לשאת בתו התקן המחמיר של מכון התקנים הישראלי. למעשה, אם אתם רואים את המדבקה המשולשת עם סימן האיכות המקורי במרבית המעליות שאתם עולים בהן, זה ממש לא במקרה. לכן, חשוב שתשאלו את החברה שאתם עומדים לשכור את שירותיה את השאלה הזו – כבר בשיחת הטלפון הראשונה. במידה והתשובה שתקבלו לא תהיה חד משמעית, זה ללא ספק צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

מי היצרן של המעלית ומהי איכות הסדרה?

כמו בכל ענף אחר, גם למותג של המעלית ולסוג היצרן יש חשיבות עליונה בתהליך הרכישה. אסור להתפשר על  יצרנים לא מוכרים ועל מותגים שזה עתה נכנסו לשוק המקומי ומומלץ לבטוח בכאלו אשר הוכיחו אתם עצמם מזה שנים ארוכות. מכיוון שאתם לא רוצים להיכנס לתהליך של שיפוץ מעליות כבר בשנה, שנתיים הראשונות לאחר ההתקנה – אין ספק שעדיף לבחור ביצרן מוכר.

מה המוניטין של החברה שמבצעת את ההתקנה?

שאלה נוספת שכדאי שתבדקו מראש נוגעת למוניטין של כל טכנאי או חברת התקנה. משום שהתחום של התקנת מעליות הוא ענף בפני עצמו, כדאי לשאול כמה שנים החברה עוסקת בתחום ומי הם הלקוחות שמשתמשים בשירותים שלה. בשוק הישראלי הקטן, יש מעט מאוד חברות אשר יוכלו להתגאות במוניטין של עשרות שנים או בעבודה עם הגופים המוכרים. כך, שכדאי לתת קרדיט לחברות המוכרות יותר והמנוסות יותר בתחום, ולא לקחת סיכון עם חברה שלא מציגה מוניטין ללא דופי.

מהו סוג הליווי שתקבלו לאחר הרכישה?

מעבר לאחריות המלאה שאתם חייבים לקבל כבר בזמן הרכישה, חשוב לדעת איזה ליווי תקבלו לאחר שהתקנת המעלית תושלם. מומלץ לברר האם החברה מספקת שירות של תחזוקת מעליות (למידע על תחזוקת מעליות לחץ כאן), בקרת איכות (חובה לבצע זאת מדי 6 חודשים), מה רמת ההכשרה של הטכנאים והאם יש לחברה שירות חילוץ ותיקון איכותיים. כדאי לבחור בחברה שעובדיה נושאים את התעודות המתאימות ואשר תעמוד לרשותכם 24 שעות ביממה.

מהם אזורי הפעילות של החברה?

בהמשך לסעיף האחרון, מומלץ לבחור חברה אשר מספקת שירות מושלם בעיר שלכם ואשר לא תחייב אתכם לחכות שבועות בביצוע של כל הזמנה. כדאי להעדיף חברות אשר מצהירות באופן גלוי על האזורים שבהם הם מטפלים ולא להסתפק בתשובה כללית. העניין עלול להיות קריטי לצורך התקנת המעלית, לזמני התגובה במקרי של תקלה ולאופציה עתידית של שיפוץ.

תפריט נגישות