מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

תחזוקה שוטפת של המעליות שלכם

תחזוקה שוטפת של המעליות שלכם – כללים ותקנות

תחזוקה שוטפת של מעלית איננה רק עניין אסתטי, אלא ערובה לשמירה על בטחון העולים והיורדים בה. חשוב לבצע בדיקות שגרתיות, תיקונים קבועים והחלפה של החלקים שנשחקו – בכדי לשמור על האיכות של המעלית לאורך זמן. הנה כמה כללים ותקנות שיאפשרו לכם לדעת שחברת המעליות שלכם עושה את עבודתה כהלכה.

ביצוע של בדיקות תקופתיות

כדאי לדעת שעל פי החוק הישראלי, ישנה חובה לבצע בדיקה שגרתית של כל מעליות הבניין מדי 6 חודשים. בדיקה זו צריכה להתבצע על ידי בעל מקצוע מוסמך, על מנת לוודא כי כל חלקי המעלית פועלים כהלכה ואין בלאי במנגנונים השונים. במידה ונתגלתה הפרעה או שוני בתפקוד הרצוי, שיפוץ המעלית הוא בגדר חובה של ממש.

הימצאותו של לחצן מצוקה

כל מעלית מחויבת בהימצאותו של לחצן מצוקה אשר מתקשר למוקד אנושי או מפיץ רעש גדול ברחבי הבניין. כלל זה קריטי משום שהוא מאפשר לכל דיירי הבניין לדווח על תקלה בשעת משבר ולהזמין את חברת המעליות לביצוע של חילוץ מהיר. בהיעדר של לחצן שכזה, המעלית אינה יכולה לעמוד בדרישות המינימליות של החוק.

עמידה בדרישות מכון התקנים

לא הרבה יודעים זאת, אך כל מעלית צריכה לעמוד בדרישות של מכון התקנים ולקבל אישור על איכותה. משום שמדובר במערכת מורכבת אשר מצריכה זהירות רבה, ייצר הרגולטור המקומי שורה של תקנות אשר מאפשרות פיקוח הדוק על מערכות הרמה בכלל ומעליות בפרט. לכן, חשוב לבחור חברה שמחויבת לדרישות הספציפיות של מכון התקנים ומתגאה באייקון הבטיחות של גוף זה.

ציון משקל מקסימלי לנשיאה

חובה לציין באופן מפורש מהו טווח הנשיאה המקסימלי של המעלית ובאיזה משקל היא יכולה לתמוך לאורך זמן. משום שלכל מעלית יש מגבלה אובייקטיבית ואין לחרוג ממנו בשום שלב, צריך להיות בכל מעלית שלט ברור אשר מעיד על יכולותיה. חובה זו חלה על כל מעלית ומתחשבת במנגנון שלה, בנפחה המנוע ובאיכות הכבלים אשר מרכיבים אותה.

התאמה לכללי הנגישות ולגובה הבניין

בכדי לאפשר לבעלי מוגבלויות, קשישים ואנשים אשר נעזרים באופן קבוע בכיסאות גלגלים, חובה להנגיש את המעלית. נדרש שלא יהיה הבדל בגבהים בין המעלית לחדר המדרגות וכי המעלית לא תהיה צרה מדי. חשוב לציין שלעניין האחרון יש חשיבות גם למספר הדיירים בבניין ולמספר הקומות. ככל שמדובר בבניין גבוה יותר אשר משמש יותר דיירים, חובה להשתמש במעלית בנפח גדול יותר.

זקוקים לשיפוץ או חידוש מעליות? בברלינר אנו נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם הצעת מחיר משתלמת עבור הצרכים שלכם!

תפריט נגישות