מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

מדוע יש חשיבות עליונה לביצוע בדיקות תקופתיות למעלית

מדוע יש חשיבות עליונה לביצוע בדיקות תקופתיות למעלית?

מעלית היא הלב של כל בניין קומות ראוי, שכן בלעדיה ניצב קושי משמעותי למרבית דיירי הבניין להגיע לקומות העליונות ולסחוב ציוד. באופן חריג, מעלית הינה גם החלק היחידי בבניין שמצטרף אליו באופן מלאכותי לאחר בנייתו (רק הפיר של המעלית נבנה בעת בניית הבניין). מעלית טובה מלווה את דיירי הבניין גם עשרות שנים, ומעלית שנבנית בצורה לא מקצועית תזדקק להחלפה או לתיקון/שיפוץ כל כמה שנים – מה שגורר המון בלגן ועלות כספית גבוהה. על מנת למנוע מצב בו תצטרכו להחליף מעלית בבניין, או לחילופין מצב שבו תיתקעו עם מעלית שלא עושה את עבודתה, יש לבצע בדיקות תקופתיות למעלית ובהתאם לתוצאות הבדיקה גם לבצע את הטיפול הראוי. כן כן, ממש כפי שעושים לגוף האדם. אז מה יש בבדיקות הללו ומדוע הן כל כך חשובות?

זול עולה ביוקר

כפי שכבר נאמר, החלפת מעלית היא עסק מסורבל שדורש המון משאבים וכיאה לכך הוא יקר מאוד. גם אם טיפול תקופתי למעלית נראה לכם כרוך בהוצאה שבאה לכם מאמצע שום מקום ושאתם לא רואים לה ערך כי הרי המעלית בסדר, זכרו שללא הטיפול התקופתי אתם עלולים בעתיד לשלם ביוקר (מאוד ביוקר!) על החלפת המעלית עצמה. ודווקא מכיוון שהטיפול התקופתי מגיע במצב שהמעלית עובדת יחסית טוב, ניתן לעשות סקר שוק מקיף על פני זמן כי שום דבר לא לחוץ מעכשיו לעכשיו, מה שיגביר את הסיכויים להוזיל משמעותית את עלויות הטיפול התקופתי.

למען ביטחונכם האישי

נכון שדובר רבות על המחיר הכספי הכרוך בכל הסיפור, אך כמובן שמחיר הביטחון האישי הינו משמעותי יותר וגם גבוה יותר. מרבית דיירי הבניין מצפים שכמו הבניין, אין המעלית תתכלה מבחינת התחזוקה שלה אלא רק מבחינת הנראות שלה. דבר זה נכון לבניין עצמו, אך לא למעלית, שכן המעלית היא מכונה בפני עצמה ולכן צריך לתחזקה בהתאם. ומה קורה למכונה שלא מתוחזקת? כן כן, ניחשתם נכון – סכנת נפשות. בהקשר זה יש לזכור כי כל מעלית בנויה על בסיס תכנון מסוים שייחודי לה, כאשר בתכנון מגולמים יחסים של חיכוך ושיווי משקל. ולכן, החלפת השטיח ברצפת המעלית ברצפת קרמיקה לדוגמה, לכאורה נשמעת פעולה פשוטה למדי ולא קשורה לפן הבטיחותי, אך בפועל פעולה זו עלולה לפגוע באיזון העדין ולהפוך את המעלית למסוכנת. אם אתם סבורים כי אתם מסוגלים לבצע טיפול תחזוקתי בעצמכם, ודאו כי יש לכם ציוד לעבודה בגובה, וכי אתם יודעים כיצד להשתמש בו. בכל אופן, מומלץ להשתמש בשירותיה של חברת מעליות לצורך אחזקת המעלית באופן קבוע.

עין מקצועית

כאשר כל השיקולים ברורים, והחלטתם שאתם רוצים לערוך בדיקה תקופתית למעלית, דרך מי עושים זאת? סוגיה זו קצת מסתבכת, במיוחד בשל החקיקה הנוקשה בעניין, הן ביחס לבעלי המקצוע המורשים לבצע את התחזוק והן ביחס לאופן התחזוק עצמו. לרוב, החברה אשר התקינה את המעלית במקור, היא זו שתספק גם את שירותי האחזקה או לחילופין תיצור קשר עם איש תחזוקה מתאים עמו היא עובדת (כי הרי לכל סוג מעלית נדרש איש תחזוקה שונה). לאחר שתבוצע הבדיקה, ייתן איש התחזוקה אישור בדמותה של מדבקה צהובה אשר תודבק למעלית ובה יהיה רשום תאריך הטיפול ומצב המעלית (דרך מצוינת לבדוק את מצב התחזוקה של מעליות שאתם משתמשים בהן באופן כללי).

לסיכום, אנו ממליצים לכם לא לחסוך על אחזקת המעלית שלכם – פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.

מתעניינים בהוספת מעלית? עברו למאמר הבא ובו תמצאו מידע על מחירים של מעליות.

תפריט נגישות