מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

אז כמה באמת עולה מעלית לבניין קיים

אז כמה באמת עולה מעלית לבניין קיים?

אתם שוקלים בחיוב להתקין מעלית בבניין שלכם (או בבית הפרטי שלכם), כשאין לכם צל של ספק שהיא תשפר את איכות החיים של כל אחד מהדיירים ושהיא תעלה את ערך הבניין. ברור לכם שמדובר בהוצאה לא קטנה, אפילו כאשר מחלקים את עלות המעלית ואת עלות אחזקת המעלית בין כלל דיירי הבניין. אבל בדיוק כמה עולה מעלית לבניין, ואיך ניתן לצמצם את ההוצאה? על כך ועוד – במאמר הנוכחי.

כמה עולה מעלית? – מדובר בטווח רחב של מחירים

אז מהי עלות מעלית? אי אפשר לספק תשובה חד משמעית לשאלה כמה עולה מעלית לבניין, פשוט מכיוון שיש משתנים רבים שנכנסים לתוך מחיר התקנת המעלית ומשפיעים עליו. זה מתחיל עם המאפיינים הבסיסיים של המבנה, שמשתנים בכל אחד מהמקרים. יש בניינים בהם התכנון, יצירת התשתיות והתקנת המעלית יהיו מורכבים יותר מבאחרים, מה שישפיע על המחיר. פרמטר נוסף הוא מספר הקומות של המבנה, שיגדיר את הדרישות מהמעלית, יש הבדל במחיר של מעלית בבניין 4 קומות לבניין של 10 קומות.

גם אלמנטים הקשורים למעלית עצמה, דוגמת סוג המעלית או הגודל שלה, ישפיעו על עלות המעלית לכאן או לכאן. עלות מעלית הידראולית תהיה לרוב זולה יותר ממעלית חשמלית, שמצידה תהיה מהירה פי כמה – ולכן תתאים בעיקר לבניינים בעלי מספר קומות גבוה באופן יחסי. בבתים פרטיים, אם לוקחים דוגמה נוספת, מעלון אמור לבצע את העבודה, והוא יהיה זול בצורה משמעותית.

בכל זאת, ברמה הכללית אפשר לטעון שבדרך כלל עלות מעלית נעה סביב סכום של 80,000-150,000 ש"ח, עם תוספת מע"מ. החלוקה של התשלום בין הדיירים אינה אמורה להיות שווה, כאשר מטבע הדברים דיירים שנמצאים בקומות הגבוהות של המבנה נדרשים לשלם סכום גבוה ביחס לדיירים אחרים, מכיוון שסביר שהמעלית תהיה חיונית במיוחד עבורם.

הוספת מעלית לבניין – זה אפשרי

התקנת מעלית בבניין, אם כן, מצריכה הוצאה כספית ראויה. בכל זאת, יש דרכים מגוונות באמצעותן ניתן לצמצם את ההוצאה. מומלץ לפנות אל יותר מאשר חברת מעליות אחת, לראות את ההצעות הרלוונטיות וגם לנהל משא ומתן. קחו בחשבון שבכל מקרה, מעלית מצריכה הוצאות גם לאחר מכן, למשל בדיקות תקופתיות, טיפול בתקלות, או שיפוץ מעלית, ולכן חשוב לבחור בחברת מעליות אמינה ומקצועית, שתוכל להעניק את הליווי המתבקש לכל אורך הדרך.

אם רוצים להתקין מעלית מבלי להוציא שקל מהכיס, ניתן לבחור לבצע התקנת מעלית בבניין שעובר תמ"א 38. במקרה זה עלות התקנת המעלית, יחד עם פעולות נוספות של שדרוג והרחבת הבניין, נופלות על הקבלן המבצע בלבד, ולא על הדיירים. בתמורה, הוא יכול להוסיף עד שתיים וחצי קומות על גבי המבנה, ולשווק את הדירות שבהן לציבור הרחב.

קראו כאן עוד על למה מומלץ להתקין מעלית בבניין >>

אולי יעניין אותך גם: כמה עולה להפוך מעלית למעלית שבת?

רוצים לקבל הצעת מחיר למעלית חדשה? צרו עמנו קשר >>

תפריט נגישות