מוקד שירות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@berlinerltd.co.il

מוקד שרות 24/7 למעליות 03-6318163 | מכירות 052-7208866 | Hagit@Berlinerltd.co.il |

מעלית שבת לדתיים

איך מעלית שבת עוזרת לשומרי שבת?

מצוות שמירת השבת היא מהמצוות החשובות והמרכזיות ביותר עבור האדם הדתי. השבת איננה רק יום של מנוחה אלא מסמלת הרבה יותר מכך. יום השבת הינו יום שבו ברכה מיוחדת שורה על העולם וכן יום שבו יש להתענג על השבת ולא לעסוק במלאכות אסורות. בעידן המודרני, על מנת לסייע לאנשים דתיים, תוכננו מכשירים ומנגנונים מיוחדים, אשר מעלית שבת (לצד שעון שבת, פלטת שבת וכיוצא באלה) היא דוגמא טובה לכך.
בשורות הבאות נבין כיצד מעלית שבת עוזרת לאנשים דתיים. בנוסף, נבין מה בדיוק קובעת ההלכה לגבי התקנת מעלית עם מנגנון מיוחד להפעלה בשבת.

הפעלה אוטומטית

ייחודה של מעלית שבת וההבדל בינה ובין מעלית רגילה טמון בראש ובראשונה בהתקנת מנגנון הפעלה מיוחד שיכול לתפוס פיקוד על ההפעלה. מנגנון זה מאפשר למעלית לפעול בשתי צורות – ראשית, בצורה רגילה בימי חול ושנית, בצורה אוטומטית ביום השבת.
ההפעלה האוטומטית מבוססת על תנועה של המעלית ללא מגע יד אדם ובלי שצריך "לקרוא" למעלית בלחיצת כפתור או להורות לה היכן לעצור באמצעות לחיצה נוספת. המעלית עולה ויורדת לאורך יום השבת, כאשר בכל קומה וקומה היא עוצרת לכמה שניות בכדי לאפשר לנוסעים לעלות או לרדת. במידה ורוצים, ניתן לבצע תכנות שונה, כך שהמעלית תעצור רק בכל שתי קומות או לחילופין – שהמעלית תעלה לקומה העליונה בלי לעצור ותעצור רק בדרך למטה, בכל קומה.

בזכות המנגנון המיוחד של המעלית יכולים גם אנשים דתיים להקל על עצמם בניידות ביום השבת. יתירה מכך, כאשר מדובר באנשים חולים, קשישים או בעלי מוגבלויות שונות, התועלת היא כפולה ומכופל. ללא מעלית זאת, קיים חשש שאוכלוסייה גדולה למדי תהיה מרותקת לביתה דווקא ביום מיוחד זה, אפילו בלי יכולת להגיע לתפילות השבת, לחברים, לבני משפחה וכדומה.

מעלית על פי ההלכה

למרות שיש פוסקי הלכה מעטים שאינם מתירים את השימוש במעלית שבת, על פי רוב, מקובל לאפשר את הפעלתה על בסיס שיקולים הלכתיים מרכזיים. כל זאת, בתנאי שעל ייצור המעלית ועל התקנתה הופקדה חברת מעליות מקצועית ובמקביל – המעלית עברה תהליך של הכשרה ופיקוח. כאשר המעלית קיבלה אישור ממכוני הלכה ידועים, הרי שהשימוש בה מותר לדעת מרבית הפוסקים החשובים.

למידע נוסף על מעליות השבת שלנו לחצו כאן.

תפריט נגישות